Är mail verkligen så effektivt?

I samband med att vi bygger en hemsida till er kan ni också välja att lägga till ett antal mailadresser som är kopplade till er domän.
Det gör att företaget stärks i sin trovärdighet. Att en kund mottager ett mail som kommer med ändelsen t.ex. info@ooak.nu anses mer seriöst än om vi hade skickat ett mail med en ändelse som alla privatpersoner kan få tillgång till.

Mailutskick

Om sanningen ska fram så är mailutskick inte lika effektivt idag som det var för ett tag sedan, innan sociala medier tog över pallplatsen. Med det menar vi inte att det inte är användbart. Det finns fortfarande områden där det är funktionellt.

  • Alla kunder som accepterar mail från er samlas i ert kundregister, ni kan följa vilka som stannar, är aktiva och avsäger sig.
  • Ni kan påverka och äga ert kundregister till skillnad från era kunder (följare) på sociala medier.
  • Kunderna som mottager era mailutskick kan vara specifika kundgrupper och därmed känner sig utvalda när vissa mail eller kampanjer landar i deras inkorg.
  • Det ger kunden en påminnelse om att ni finns.
  • Vid inbjudan via mail till vissa event.
  • Uppföljning av hur många kunder som faktiskt tittar på era mail.
  • Utvärdering vid förändring av maillayout och innehåll, vilket ger insikt i vad kunderna gillar mest.
  •  Det är en av vägarna till mer trafik på hemsidan och sociala medier.

Mailutskick har därav en funktion både för dig och för kunden.

Vi hjälper dig att få ut det mesta

Genom att utskicken matchar er grafiska profil så förlängs armen i er marknadsföring och ni håller en tråd som är igenkännande. Det stärker ert varumärke och det blir tydligt för kunden vem mailet kommer ifrån, därav minskar ni risken för att landa i skräpkorgen. Vi designar era mailutskick för att åstadkomma just det.

Vi hjälper er att schemalägga utskicken så att kunden inte känner sig jagad. Inget är så effektivt sätt att göra sig av med kunder på som att vara för tjatig, det gäller även mail.

Vi följer upp och ger er statistik på hur mailutskicken mottagits, öppnats, länkar som följts osv.